Įtraukiojo ugdymo pradžia
Šiuo metu Lietuvoje yra maždaug 48 tūkst. mokyklinio amžiaus vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių. Jie sudaro apie 14 proc. visų bendrojo ugdymo mokyklose besimokančių mokinių. Net 90 proc. šių vaikų jau mokosi su savo bendraamžiais įprastose klasėse.
Nuo 2020 metų Lietuva padarė reikšmingą pažangą įtraukiojo ugdymo ekosistemos kūrime. Per penkerius metus švietimo pagalbos specialistų skaičius mokyklose išaugo 20 proc., mokytojų padėjėjų 55 proc., stojančiųjų į specialiąją pedagogiką – 3,3 karto.
Pažymėtina, kad valstybės finansavimas švietimo pagalbai per pastaruosius metus padidintas kartais nuo 61 mln. eurų 2019 m. iki 164 mln. eurų 2024 m., nors švietimo pagalbos finansavimas – savivaldybių savarankiškoji funkcija. 2020–2024 m. švietimo pagalbos finansavimas sudarė apie 577 mln. eurų, įsteigtas Lietuvos įtraukties švietime centras ir regioniniai specialiojo ugdymo centrai, parengtos universalaus dizaino mokymuisi gairės, nacionalinės kvalifikacijos tobulinimo programos, teikiamos konsultacijos mokyklų bendruomenėms.
Parengta pagal Lietuvos įtraukties švietimo centro informaciją