Kultūra / Kelionės

Klaipėdoje kruizinių laivų lauks „žalia“ krantinė

Po priverstinės pertraukos šiemet Klaipėdoje atgijo kruizinė laivyba. 2022 m. sezono metu į uostą užsuko net 61 kruizinis laineris, atgabenęs apie 47 tūkst. turistų. Šio sezono tendencija – atplaukė daugiau laivų negu iki pandemijos, tačiau jais atvyko net trečdaliu mažiau keleivių. Priežastys: dar gana griežti epidemiologiniai reikalavimai, sankcijos Rusijai (iš kruizinės linijos maršrutų išbraukti Sankt Peterburgo ir Kaliningrado miestai), šalies agresorės kaimynystė.

Straipsnio garso įrašas Youtube kanale

Laivai didėja

Uostininkai ir turizmo atstovai teigia, jo kruizinė laivyba ateityje tik augs. Šiemet buvo apklausiami kruiziniais laineriais iš įvairių šalių į uostamiestį atvykę turistai. Tyrimo rezultatai rodo, kad 62 proc. apklaustųjų aukščiausiu balu įvertino vizitą Lietuvos uostamiestyje.

Geriausiai vertinama švara, saugumas ir draugiškumas.

Tačiau į ekskursijas po aplinkinius kurortus (Palangą, Neringą)  ir kitus aplinkinius miestus turistai vyko nelabai noriai, labiau po apylinkes žvalgėsi savarankiškai. Kruizinio laivo turistas vidutiniškai Klaipėdoje išleidžia 39 eurus. Anot uosto atstovų, kruizinė laivyba nepaprastai svarbi Klaipėdos miestui. Šiemet iš atvykstančių laivų surinkta per 900 tūkst. eurų rinkliavos lėšų.

Šiemet į Klaipėdos uostą atvyko 61 kruizinis laivas

Į Klaipėdos uostą šiemet pirmą kartą užsuko net 12 laivų. Tačiau buvo ir tokių kruizinės laivybos kompanijų (10 laivų), kurie norėjo įtraukti į maršrutą Klaipėdą, tačiau jų dideli laivai (daugiau negu 300 m ilgio) negalėjo to padaryti vien dėl to, kad pas mus dar nėra atitinkamų švartavimosi krantinių bei trūksta vietos.

Manoma, kad ateityje kruizinių laivų apimtys dėl ekonominių sumetimų tik didės.

Taip pat didėja ir konteinerius gabenantys laivai, be to į uostą ateityje atvyks ir didžiuliai krovininiai laivai. Jie gabens milžiniškų vėjo jėgainių dalis, vykstant atsinaujinančių energijos šaltinių - vėjo jėgainių parko – statyboms Baltijos jūroje.

Krante nebedūmys

Remiantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informacija, jau 2025-2026 m. turėtų būti įrengta nauja kruizinių laivų krantinė su nauju direkcijos pastatu, kuriame įsikurtų ir laivybos priežiūros tarnybos. Tuomet į Klaipėdą galės jau atvykti ir dideli kruiziniai laineriai su užsienio turistais, gal net iš Amerikos (klaipėdiečiai jau mezga ryšį su kruizinių laivų asociacijomis, laivybos linijomis). Atnaujinant laivų priėmimo sąlygas, bus skiriamas dėmesys ir aplinkosauginėms technologijoms.

Laivai galės krante palikti panaudotą vandenį, kuris bus išvalomas. Taip pat bus energijos įkrovimo vietos, kad laivai, stovėdami krante, nedegintų iškastinio kuro, o iš kaminų rūkstantys dūmai neterštų oro.

Jūros vartai į miestą

Netolimoje ateityje kruizinių laivų terminalas pasikeis. Projektas „Kuršių vartai“  atvers marias miestui, per suplanuotą pėsčiųjų srautų ir viešų erdvių tinklą nuo pat Klaipėdos širdies, į viešiems poreikiams pritaikomas krantines su nauju administraciniu pastatu.

Vizualizacija 1 (KVJUD)

Teigiama, jog tai bus ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai į miestą. Idėjos tikslas – pastatyti ne tik krantinę kruiziniams laivams ir pastatą, bet ir sukurti erdves, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Tarp pasiūlymų – laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, erdvės poilsiautojams, renginiams.

Vizualizacija 2 (KVJUD)

Nuotraukos@Jolantos Beniušytės archyvas

Kruizinė laivyba ir saulėlydžiai Klaipėdos uoste

Projektą remia:

Projekto pavadinimas:

„Pasaulis be ribų: neįgaliųjų integracijos horizontai"

Kultūra / Kelionės

Klaipėdoje kruizinių laivų lauks „žalia“ krantinė

Po priverstinės pertraukos šiemet Klaipėdoje atgijo kruizinė laivyba. 2022 m. sezono metu į uostą užsuko net 61 kruizinis laineris, atgabenęs apie 47 tūkst. turistų. Šio sezono tendencija – atplaukė daugiau laivų negu iki pandemijos, tačiau jais atvyko net trečdaliu mažiau keleivių. Priežastys: dar gana griežti epidemiologiniai reikalavimai, sankcijos Rusijai (iš kruizinės linijos maršrutų išbraukti Sankt Peterburgo ir Kaliningrado miestai), šalies agresorės kaimynystė.

Laivai didėja

Uostininkai ir turizmo atstovai teigia, jo kruizinė laivyba ateityje tik augs. Šiemet buvo apklausiami kruiziniais laineriais iš įvairių šalių į uostamiestį atvykę turistai. Tyrimo rezultatai rodo, kad 62 proc. apklaustųjų aukščiausiu balu įvertino vizitą Lietuvos uostamiestyje.

Geriausiai vertinama švara, saugumas ir draugiškumas.

Tačiau į ekskursijas po aplinkinius kurortus (Palangą, Neringą)  ir kitus aplinkinius miestus turistai vyko nelabai noriai, labiau po apylinkes žvalgėsi savarankiškai. Kruizinio laivo turistas vidutiniškai Klaipėdoje išleidžia 39 eurus. Anot uosto atstovų, kruizinė laivyba nepaprastai svarbi Klaipėdos miestui. Šiemet iš atvykstančių laivų surinkta per 900 tūkst. eurų rinkliavos lėšų.

Šiemet į Klaipėdos uostą atvyko 61 kruizinis laivas

Į Klaipėdos uostą šiemet pirmą kartą užsuko net 12 laivų. Tačiau buvo ir tokių kruizinės laivybos kompanijų (10 laivų), kurie norėjo įtraukti į maršrutą Klaipėdą, tačiau jų dideli laivai (daugiau negu 300 m ilgio) negalėjo to padaryti vien dėl to, kad pas mus dar nėra atitinkamų švartavimosi krantinių bei trūksta vietos.

Manoma, kad ateityje kruizinių laivų apimtys dėl ekonominių sumetimų tik didės.

Taip pat didėja ir konteinerius gabenantys laivai, be to į uostą ateityje atvyks ir didžiuliai krovininiai laivai. Jie gabens milžiniškų vėjo jėgainių dalis, vykstant atsinaujinančių energijos šaltinių - vėjo jėgainių parko – statyboms Baltijos jūroje.

Krante nebedūmys

Remiantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informacija, jau 2025-2026 m. turėtų būti įrengta nauja kruizinių laivų krantinė su nauju direkcijos pastatu, kuriame įsikurtų ir laivybos priežiūros tarnybos. Tuomet į Klaipėdą galės jau atvykti ir dideli kruiziniai laineriai su užsienio turistais, gal net iš Amerikos (klaipėdiečiai jau mezga ryšį su kruizinių laivų asociacijomis, laivybos linijomis). Atnaujinant laivų priėmimo sąlygas, bus skiriamas dėmesys ir aplinkosauginėms technologijoms.

Laivai galės krante palikti panaudotą vandenį, kuris bus išvalomas. Taip pat bus energijos įkrovimo vietos, kad laivai, stovėdami krante, nedegintų iškastinio kuro, o iš kaminų rūkstantys dūmai neterštų oro.

Jūros vartai į miestą

Netolimoje ateityje kruizinių laivų terminalas pasikeis. Projektas „Kuršių vartai“  atvers marias miestui, per suplanuotą pėsčiųjų srautų ir viešų erdvių tinklą nuo pat Klaipėdos širdies, į viešiems poreikiams pritaikomas krantines su nauju administraciniu pastatu.

Vizualizacija 1 (KVJUD)

Teigiama, jog tai bus ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai į miestą. Idėjos tikslas – pastatyti ne tik krantinę kruiziniams laivams ir pastatą, bet ir sukurti erdves, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Tarp pasiūlymų – laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, erdvės poilsiautojams, renginiams.

Vizualizacija 2 (KVJUD)

Nuotraukos@Jolantos Beniušytės archyvas

Kruizinė laivyba ir saulėlydžiai Klaipėdos uoste